Bank Pocztowy – informacje ogólne

Bank Pocztowy S.A. to polski bank detaliczny, którego historia sięga 1990 roku. Swoją działalność na polskim rynku opiera o strategiczną współpracę z Pocztą Polską S.A. Dzięki temu, klienci Banku Pocztowego mają możliwość korzystania z jednej z największych sieci placówek pocztowych, która liczy 4,7 tys. punktów. Co ważne, aż 800 z nich zajmuje się wyłącznie sprzedażą produktów finansowych. Udziałowcami Banku Pocztowego S.A. jest wspomniana już Poczta Polska S.A. i PKO BP S.A. Bank Pocztowy S.A. proponuje proste i funkcjonalne produkty bankowe, obsługiwane w złotówkach dla klientów detalicznych, w tym dla osób prowadzących działalność gospodarczą oraz dla klientów instytucjonalnych. Bank Pocztowy S.A. funkcjonuje także w sektorze rozliczeniowym i skarbowym. Liczba klientów banku to 1,4 mln. Mają oni do dyspozycji aż 5 000 bankomatów. Od 2013 roku Bank Pocztowy jest laureatem wielu nagród branżowych, m.in. dla Najszybciej rozwijającego się Banku, za Najlepszy Bank w kategorii mały/średni oraz za Menedżera Roku dla Banku Pocztowego, które to wyróżnienia otrzymał podczas Gali Liderów Świata Bankowości w 2013 roku. W 2014 roku Bank Pocztowy S.A. otrzymał KOD Sukcesu, czyli nagrodę tygodnika Wprost za proste produkty i program edukacji finansowej dla osób nieubankowionych.

Historia Banku Pocztowego

Historia Banku Pocztowego S.A. rozpoczyna się w 1990 roku w Bydgoszczy. Początkowo jego działalność koncentrowała się na realizacji funkcji instytucji rozliczeniowej, aby w 1998 roku rozpocząć przekształcenie się w bank detaliczny. Od początku swojej działalności Bank Pocztowy S.A. był powiązany z Pocztą Polską. W 1999 roku stworzyli wspólnie rachunek GIRO, który sprofilowali w 2000 roku na Standard i Nestor. Stale rozwijający się Bank Pocztowy uruchomił swój pierwszy serwis internetowy w 2003 roku. W kolejnych latach Pocztowe Konto Standard i Nestor zastępują dotychczasowe konta GIRO. Przełomowym okresem działalności Banku Pocztowego są lata 2006 – 2009. Właśnie wtedy pomiędzy Bankiem Pocztowym a Pocztą Polską została zawarta umowa dotycząca świadczenia usług bankowości detalicznej. Uruchomiona także serwisy bankowości internetowej Pocztowy24 dla klientów detalicznych i Biznes dla klientów instytucjonalnych. W 2011 roku liczba klientów banku przekroczyła 1 milion. Obecnie Bank Pocztowy S.A. realizuje nową strategię biznesową, która ma mu zapewnić wysoką pozycję wśród banków detalicznych w Polsce.

Oferta produktowa Banku Pocztowego dla klientów indywidualnych

Tym co wyróżnia ofertę Banku Pocztowego jest prostota produktów, które oferuje. Klienci indywidualni mogą założyć tylko jeden rodzaj konta osobistego. Konto Zawsze Darmowe, poza standardową funkcjonalnością rachunku bankowego, pozwala na uzyskanie atrakcyjnych zniżek na usługi i produkty Poczty Polskiej, a także daje możliwość zlecenia dostarczenia pieniędzy z konta przez listonosza. Bank Pocztowy gwarantuje nowoczesne rozwiązania. Konto obsłużymy przez internet i telefon, dzięki platformie Pocztowy24. Oferta produktów kredytowych jest bardziej rozbudowana. W Banku Pocztowym skorzystamy z kredytu gotówkowego, kredytu konsolidacyjnego o kredytu w koncie. Do naszej dyspozycji są także pożyczka na Poczcie oraz kilka produktów hipotecznych. Marząc o własnym mieszkaniu, możemy wziąć pożyczkę hipoteczną, kredyt mieszkaniowy lub hipoteczny kredyt konsolidacyjny. W Banku Pocztowym S.A. możemy pomnożyć swoje oszczędności, dzięki specjalnej ofercie lokat i funduszy inwestycyjnych. Nowoczesne produkty, jak lokata z funduszem, nie zastępują dobrze znanych kont oszczędnościowych i lokat terminowych o stałym lub zmiennym oprocentowaniu. Dla klientów nie bojących się ryzyka można polecić ofertę funduszy inwestycyjnych. W Banku Pocztowym możemy zamówić  także kartę kredytową z limitem do 20 000 PLN i produkty ubezpieczeniowe.

Oferta produktowa Banku Pocztowego dla przedsiębiorców/firm

Bank Pocztowy nie zapomina o małych firmach. Właśnie dla nich przygotował ofertę Pocztowego Konta Firmowego z opcją limitu debetowego w rachunku. Co ciekawe, Konto Firmowe można założyć samodzielnie lub razem ze swoim wspólnikiem. Jeśli zajdzie taka potrzeba można również wyznaczyć pełnomocnika do konta. Klienci firmowi mogą skorzystać z dwóch produktów kredytowych. Ekspresowy Kredyt Ratalny to dobre rozwiązanie na finansowanie bieżącej działalności lub wsparcie rozwoju przedsiębiorstwa. Lekka Linia Kredytowa pozwala na zachowanie płynności finansowej, gdy czekasz na zaległy przelew od kontrahenta. Wsparcie, jakie możemy otrzymać wynosi nawet 300 000 PLN. W Banku Pocztowym możemy ulokować nasze wolne środki na rachunku oszczędnościowym lub lokatach terminowych. Oferta rachunku oszczędnościowego jest atrakcyjna z kilku względów. Po pierwsze nie ponosimy opłaty za jego założenie i prowadzenie. Wysokość środków, jakie wpłacamy oraz częstotliwość wpłat zależy tylko od nas. Klienci firmowi, którzy potrzebują bezpiecznego sposoby na pomnożenie oszczędności mogą wybrać jedną z trzech lokat oferowanych przez Bank Pocztowy. W zależności od długości trwania okresu lokaty, mają do dyspozycji lokatę Mini, Midi i Maxi.

Być może zainteresowała Cię oferta Banku Pocztowego i chcesz się zdecydować na jeden z produktów. W żadnym wypadku nie powinieneś jednak podejmować decyzji pochopnie. Najpierw zapoznaj się jeszcze z innymi propozycjami. Abyś nie musiał poświęcać na to zbyt dużo czasu, zachęcamy Cię do skorzystania z naszej porównywarki finansowej.

  • Aktualności