Reklamacja w sieciach komórkowych

Z usług sieci komórkowych korzysta obecnie niemal każdy z nas. Proponują nam one już nie tylko umowy na korzystanie z telefonów, ale także różne inne usługi i ich pakiety – w tym nawet bankowe. W ich ofertach znajdziemy zarówno dostęp do telewizji cyfrowej, Internetu i telefonu, jak i produktów finansowych takich jak konta.

telefony na PADO24Często jednak zdarza się, że informacje, które uzyskujemy w momencie zawarcia umowy, nie pokrywają się ze stanem, jakiego doświadczamy w trakcie jej trwania. Pojawia się wiele problemów, dodatkowych opłat lub niejasności, z którymi czasem ciężko jest nam sobie poradzić. Wiele osób godzi się na taki stan rzeczy, ponieważ brak im wiedzy lub wsparcia, które pozwoliłoby im sprzeciwić się nieuczciwym praktykom lub ukrytym kosztom, a przecież tak być nie powinno.

Zamiast przepłacać lub narażać się na niedogodności, lepiej od razu poznać swoje prawa i wiedzieć, jakie rozwiązania mamy do wyboru w przypadku konfliktu z operatorem lub jakichkolwiek problemów. Jednym z najprostszych, do którego ma prawo każdy klient, jest reklamacja. Jako konsumenci, możemy korzystać z niej w wielu przypadkach, dlatego dobrze jest wiedzieć, jak to zrobić.

Co można reklamować i jak to zrobić?

W przypadku korzystania z usług sieci komórkowych często pojawia się wiele niejasności dotyczących różnych aspektów umowy. Czasem pojawiają się koszty, o których wcześniej nie było mowy lub opłaty za usługi, z których nie korzystamy. W każdym przypadku możemy się bronić, a najpopularniejszym instrumentem jest reklamacja.

Każdy z nas ma prawo złożyć ją na usługi telekomunikacyjne w ciągu 12 miesięcy od daty zdarzenia. Dokonuje się tego bezpośrednio u ich dostawcy, a w zależności od naszej woli, konkretnego operatora oraz danej sprawy można zrobić to osobiście w placówce, drogą pocztową, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.

telefony różnych operatorów na PADO24W każdym przypadku należy posiadać przy sobie wymagane dane i informacje oraz opis przedmiotu reklamacji. Konieczne będzie z pewnością podanie numeru zawartej umowy i datę jej rozpoczęcia. W przypadku kontaktu z infolinią potrzebny będzie najprawdopodobniej kod abonenta oraz specjalny PIN, który przyznaje nam operator. Należy pamiętać, aby dokładnie opisać reklamowany przedmiot lub usługę, co ułatwi rozwiązanie naszego problemu. Pomocna może być także faktura, jeśli z nią związany jest nasz problem.

Pamiętajmy, że tylko poprawnie złożony wniosek będzie mógł być rozpatrzony przez dostawcę usług. Jeśli o to nie zadbamy, sprawa może odwlec się w czasie, a my będziemy narażeni na dodatkowe koszty i niedogodności. Warto wiedzieć, że w przypadku uznania naszej reklamacji firma ma obowiązek zaproponowania nam pewnej formy odszkodowania za niepoprawnie wykonaną usługę lub wadliwy przedmiot. Jego wysokość określa Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych. Mało kto o tym wie, dlatego zazwyczaj efektem naszych zażaleń jest jedynie usunięcie usterki lub problemu.

Najczęstszymi przedmiotami reklamacji są: niedotrzymanie terminu rozpoczęcia świadczenia usługi, złe obliczanie kwoty abonamentu oraz doliczanie dodatkowych opłat, a także nieodpowiedni sposób wykonania usługi. W każdym przypadku warto walczyć o swoje prawa i nie godzić się na rosnące koszty lub niedogodności.

Gdzie znaleźć potrzebne informacje?

Każdy operator komórkowy ma obowiązek udostępniać na swojej stronie internetowej lub w placówce zasady dotyczące przebiegu reklamacji, terminu jej rozpatrzenia oraz sposobu składania potrzebnych dokumentów. Powinny też znajdować się tam odpowiednie druki, jednak nie zawsze tak jest. Warto więc poszukiwać informacji na bezstronnych, rzetelnych stronach, takich jak porównywarka ofert PADO24. Można znaleźć tam mnóstwo wiedzy i porad, a także wzór dokumentu służącego do zareklamowania usługi telekomunikacyjnej. Dzięki temu będziemy mieć możliwość dobrego przygotowania się do rozmowy z dostawcą usług i uproszczenia sobie całego procesu. Zaoszczędzi nam to wiele czasu i nerwów.