Hotele i hostele - Polska i zagranica

Usługi dodatkowe w hotelu: czy są potrzebne?

Usługi w hotelach dzielimy zazwyczaj na podstawowe (zapewnione odgórnie, wliczone w cenę pobytu) i uzupełniające, za które trzeba zapłacić dodatkowo zapłacić. Dynamiczny rozwój branży turystycznej powoduje, że obiekty hotelowe stale poszerzają swoją ofertę, by jak najlepiej dostosować ją do potrzeb swoich klientów. W związku z tym usługi w hotelach są zróżnicowane i jest ich wiele, dzięki czemu każdy z gości będzie mógł wybrać odpowiedni dla siebie rodzaj usług. Coraz częściej te najlepsze hotele (ale nie tylko) wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów i wprowadzają do swojej oferty nowoczesne usługi, umożliwiając jednocześnie dowolną ich modyfikację lub rozszerzenie ich zakresu. Podstawowe usługi w hotelu to usługi noclegowe i gastronomiczne: wszystkie inne świadczenia na rzecz klientów mieszczą się w zakresie usług dodatkowych. Usługi uzupełniające świadczone w hotelu są z reguły bezpłatne (stanowią uzupełnienie oferty podstawowej), natomiast usługi fakultatywne mogą być płatne lub nieodpłatne (wszystko zależy od rodzaju obiektu). Zarówno usługi uzupełniające, jak i fakultatywne mieszczą się w zbiorczej kategorii usług dodatkowych. Czy są one niezbędne? Wobec stale zmieniających się potrzeb konsumentów mogą okazać się dobrym rozwiązaniem: usługi w hotelu mogą bowiem zadecydować o wyborze danej placówki przez konsumentów.

Dodatkowe usługi w hotelach: na co może liczyć konsument

Przeznaczeniem dodatkowych usług, które świadczy hotel, jest przede wszystkim zagospodarowanie czasu wolnego gości hotelowych, ale nie tylko: usługi te są świadczone również dla biznesu. Warto pamiętać, że usługi w hotelach nie poddają się jednoznacznej klasyfikacji: w większości przypadków ciężko określić granicę np. pomiędzy usługami dodatkowymi a uzupełniającymi (w jednym hotelu ta sama usługa może być darmowa, w innym – odpłatna) – wszystko zależy od charakteru i kategorii obiektu (mogą to być usługi rekreacyjne, rozrywkowe, informacyjne, zdrowotne, kosmetyczne, itp.). Dodatkowe usługi w hotelach dzielimy na płatne i bezpłatne: do usług, za które nie będziemy musieli płacić należą zazwyczaj usługi uzupełniające, takie jak bezprzewodowy dostęp do Internetu – wifi (oferuje go aż 80% polskich hoteli), depozyt, przechowalnia bagażu, informacja turystyczna, dostęp do wybranych kanałów telewizyjnych, basen, możliwość wypożyczenia żelazka/deski do prasowania/suszarki/czajnika, budzenie czy rezerwacja (np. biletów na samolot). Dodatkowo płatne usługi w hotelach to najczęściej usługi fakultatywne, których zadaniem jest urozmaicenie pobytu gości w danym obiekcie. Zalicza się do nich korzystanie ze strefy SPA&Wellness (masaże, zabiegi kosmetyczne, sauna, solarium), usługi rekreacyjno-sportowe (korzystanie z siłowni, fitnessu, kortów tenisowych, bilardu), wypożyczanie sprzętu, np. rowerów, samochodów czy quadów, różnego rodzaju eventy (koncerty, występy artystów). Do odpłatnych usług dodatkowych należą również świadczenia w zakresie transportu (np. transfery na lotnisko/dworzec kolejowy, wynajęcie samochodu z kierowcą), czystości (usługi pralnicze), gastronomii (napoje alkoholowe, posiłki poza wyznaczonymi porami), usługi opiekuńcze (np. wynajęcie opiekunki dla dzieci), usługi turystyczne (wynajęcie przewodnika), usługi świadczone na rzecz gościa w pokoju hotelowym (romantyczna aranżacja pokoju, dostawa kwiatów, barek w pokoju, dodatkowe kanały telewizyjne, sejf).

W ramach usług dodatkowych świadczone są również usługi towarzyszące, które wykonywane są dostępne nie tylko dla gości, ale i dla osób z zewnątrz (np. sklepy, usługi handlowe, bary, restauracje). Jeśli na wakacje zabieramy swojego pupila pamiętajmy, że jego pobyt w każdym hotelu, który akceptuje zwierzęta, będzie zawsze dodatkowo płatny. Kontrowersje budzi natomiast kwestia parkingu: usługa ta w wielu miejscach jest darmowa i wliczona w cenę pobytu, jednak równie wiele hoteli traktuje parking jako usługę dodatkową i pobiera za nią opłaty według określonego cennika. Obecnie większość hoteli świadczy również usługi dla biznesu: polegają one głównie na organizowaniu konferencji i szkoleń, ale także imprez czy wydarzeń biznesowych (w skład których wchodzą np. pracownicze wigilie, wyjazdy integracyjne, itp.). Obiekty hotelowe przystosowane do świadczenia tego typu usług dysponują zazwyczaj zróżnicowanymi wielkościowo salami konferencyjnymi oraz odpowiednim sprzętem multimedialnym (rzutniki, nagłośnienie).

usługi dodatkowe w hotelach

Usługi w hotelach sprawdzisz w Internecie

Zakres usług świadczonych w obiektach hotelowych często podlega zmianom i różni się w zależności od wybranego miejsca. Wskaźnikiem, który pokaże nam, czego mniej więcej możemy się spodziewać, są hotelowe gwiazdki. Zanim zdecydujemy się na pobyt w danym obiekcie sprawdźmy więc oferowane usługi w hotelu: dzięki temu unikniemy rozczarowań i nieporozumień, a także łatwiej określimy swoje oczekiwania i zastanowimy się, czy dodatkowe usługi są nam rzeczywiście niezbędne. Zakres dodatkowych usług i ich ceny łatwo i szybko sprawdzimy za pośrednictwem Internetu (np. wchodzą na strony Internetowe poszczególnych hoteli). Jeśli zależy nam na czasie i chcemy uzyskać informacje o hotelach i świadczonych przez nich usługach szybciej, warto skorzystać z www.pado24.pl. PADO24 to nowoczesna internetowa porównywarka, dzięki której uzyskasz łatwy dostęp do informacji o obiektach hotelowych i noclegach w całej Polsce. Na PADO24 dowiesz się również, jak zaplanować wakacyjny wyjazd, które miejsca warto odwiedzić i dlaczego podróże promem są atrakcyjne. Na PADO24 znajdziesz wszystkie niezbędne porady dotyczące podróży, wyjazdów zagranicznych, sposobów podróżowania, biletów i noclegów. Podpowiemy, doradzimy i porównamy dostępne na rynku oferty, dzięki czemu wybierzesz najkorzystniejsze dla siebie rozwiązanie. PADO24 to gwarancja udanego urlopu: wejdź i skorzystaj z naszej porównywarki ofert – łatwo, szybko i bez wychodzenia z domu. Zaplanuj swój wyjazd z PADO24.

  • Aktualności