Gwarancja na laptopa

Gwarancja na laptopa czy na inny dowolny sprzęt, taki jak telewizor lub tablet to jeden z przysługujących konsumentowi przywilejów, z których każdy z nas dla własnego dobra powinien sobie zdawać sprawę. Dowiedzmy się więc więcej na ten temat.

Kiedy kupujemy laptopa, zazwyczaj zakładamy, że posłuży nam on przez co najmniej kilka najbliższych lat. W końcu jest to spory wydatek, na który możemy sobie pozwolić jedynie raz na jakiś czas. Czasem jednak bywa, że sprzęt ten nie działa tak, jak powinien, ulega awarii lub psuje się w wyniku naszego braku ostrożności, nieuwagi lub złego chłodzenia laptopa. Na szczęście jeśli kupiliśmy nowego laptopa, prosto ze sklepu z pewnością przez jakiś czas jest on objęty gwarancją. Pierwszym więc, co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji, jest właśnie sprawdzenie, czy gwarancja jeszcze obowiązuje i nawiązanie kontaktu z producentem.

Gwarancja na laptopa a rękojmia

gwarancja laptopa

Zacznijmy od samego wyjaśnienia pojęcia gwarancji. Z pewnością z gwarancją na laptopa czy na cokolwiek innego każdy z nas miał już kiedyś do czynienia. Jest to, zgodnie z prawem, dobrowolne oświadczenie producenta o jakości towaru, będące podstawą do złożenia reklamacji. Producent, sprzedając nam swój towar, gwarantuje, że będzie on prawidłowo spełniał swoją funkcję. Jeżeli okaże się, że jest inaczej i przed upływem określonego czasu produkt – na przykład laptop lub telewizor – ulegnie awarii lub nie będzie funkcjonował tak, jak powinien, mamy prawo domagać się rekompensaty. Nasze prawa oraz dokładny tryb postępowania w takiej sytuacji muszą być określone w dokumencie, jakim jest gwarancja. Otrzymamy ją zazwyczaj razem z zakupionym komputerem. Warto dokładnie się z nią zapoznać, by oszczędzić sobie rozczarowań, gdy okaże się, że nie obejmuje ona na przykład zalania laptopa. Gwarancję należy odróżnić od rękojmi. Ta druga ma obiektywny charakter, obowiązuje z mocy prawa przy każdej umowie sprzedaży, o dzieło, o roboty budowlane oraz przy umowie najmu. Gwarancja natomiast jest dobrowolna, producent daje ją klientowi z własnej woli, by dzięki temu wydawać mu się bardziej pewnym i wiarygodnym.

Co zrobić, by gwarancja na laptopa zadziałała?

Jakie kroki więc powinniśmy podjąć, kiedy zakupiony przez nas sprzęt nie działa tak, jak powinien, a upewniliśmy się już, że gwarancja na laptopa, którą otrzymaliśmy przy zakupie, nadal jest ważna?

ubezpieczenie laptopa

Przede wszystkim musimy dostarczyć wadliwy towar (na koszt gwaranta) albo do miejsca wskazanego w gwarancji, albo miejsca, gdzie go zakupiliśmy. W jakim terminie producent musi dopełnić obowiązków gwarancyjnych? Powinno to zostać określone w umowie. Jeżeli nie jest, ma na to maksymalnie 14 dni. I najważniejsze – na co możemy liczyć w ramach gwarancji na laptopa? Jest to, podobnie jak powyższe kwestie, określone w dokumencie, który otrzymaliśmy wraz z zakupem. Zazwyczaj gwarant albo naprawia zareklamowane laptopy, albo wymienia je na inny działające egzemplarze.

Przede wszystkim jednak aby zaoszczędzić sobie nerwów związanych z awariami laptopa i z naprawami, warto już przy zakupie starannie wybrać solidny sprzęt. Jeżeli nie wiesz, czym się kierować i masz problem z podjęciem ostatecznej decyzji, skorzystaj z naszej zamieszczonej na PADO24 porównywarki.

  • Aktualności