Ubezpieczenie domu i mieszkania

Home assistance

Home assistance to dodatek do polis ubezpieczeniowych dotyczących nieruchomości. Na ubezpieczenie domu i mieszkania decyduje się większość część z nas. W końcu na swój dobytek pracujemy przez całe życie, a włamania, pożary czy zalania lokali nie należą niestety wcale do rzadkości. Często przed tego typu problemami nie da się uchronić, możemy natomiast zminimalizować związane z nimi koszty. Jednak odszkodowanie to nie wszystko, co może nam zaproponować ubezpieczyciel. Oprócz tego wiele towarzystw oferuje swoim klientom także pomoc w awaryjnych sytuacjach mieszkaniowych – czyli właśnie home assistance.

mieszkanie i dom - jak je zabezpieczyć

Na czym polega home assistance?

Czasem kiedy w naszym życiu zdarzy się coś nagłego i niespodziewanego, w pierwszej chwili zupełnie nie wiemy, jak się zachować, do kogo zwrócić się o pomoc. Włamanie do naszego domu, zalanie przez sąsiada, awaria instalacji elektrycznej – w takich sytuacjach nierzadko początkowo jesteśmy w szoku. I właśnie w tym celu został stworzony home assistance – by zapewnić nam wsparcie w momencie, gdy sami nie do końca potrafimy sobie poradzić. Odpowiednia osoba podpowie co zrobić na przykład, gdy okradziono nam mieszkanie oraz załatwi z nami wszelkie formalności.

Kiedy decydujemy się na ubezpieczenie nieruchomości, towarzystwa coraz częściej do samej polisy proponują nam rozmaite dodatki. A jednym z nich może być właśnie home assistance. Czasem jest ono dołączane również do produktów finansowych. Posiadanie tej usługi oznacza, że zawsze w razie potrzeby możemy zadzwonić do operatora i poprosić o udzielnie nam w jej ramach pomocy. Zazwyczaj takie dostępne dla klientów centra alarmowe działają przez przez cały czas – dwadzieścia cztery godziny na dobę, przez wszystkie dni w ciągu roku.

Kiedy możemy zadzwonić pod taki numer alarmowy? To zależy od tego, jakie przypadki obejmuje nasze home assistance. Jego dokładny zakres jest zależny od konkretnego ubezpieczyciela i konkretnej polisy. Czasem mamy do wyboru kilka – szerszych lub węższych – wariantów, przy czym te atrakcyjniejsze wiążą się oczywiście z wyższymi składkami. Zazwyczaj pomoc dotyczy sytuacji takich, jak powstanie szkód w naszym domu lub mieszkaniu w wyniku zdarzeń losowych (pożar, powódź) lub czyjegoś celowego działania (włamanie), awarie urządzeń elektronicznych, zagubienie lub kradzież kluczy, dokumentów, kart płatniczych. Co się więc wydarzy, gdy już skontaktujemy się z operatorem? Na co możemy liczyć? Jeżeli będzie taka potrzeba, ubezpieczyciel sfinansuje pomoc specjalisty, takiego jak na przykład hydraulik, ślusarz czy elektryk. W przypadku gdy w momencie awarii przebywamy daleko od miejsca zamieszkania, w ramach home assistance może nam zostać zapewniony transport do domu, a jeśli okaże się to konieczne – również lokal zastępczy, czyli np. nocleg w hotelu. Poza tym operator udzieli nam rad dotyczących dalszego postępowania – podpowie, jak zastrzec dokumenty czy do jakiego fachowca zwrócić się w danej sytuacji. W przypadku home assistance o szerszym zakresie często dostępna jest także pomoc medyczna czy concierge.

jak zabezpieczyć mieszkanie i dom

 Trudny wybór home assistance

Opisywana usługa nie jest zazwyczaj sprzedawana jako samodzielny produkt, a jedynie jako dodatek do innych polis. Na jej obecność lub brak warto więc zwrócić uwagę w momencie, gdy podejmujemy decyzję o ubezpieczeniu dla swojego domu czy mieszkania. Dodatkowo czasem w ramach jednego produktu mamy do wyboru kilka różnych wariantów home assistance. Znalezienie więc takiego najlepszego dla nas, który dodatkowo będzie połączony z odpowiadającą nam polisą, nie jest łatwe. Aby choć trochę sobie to uprościć, warto zajrzeć na PADO24 i skorzystać z naszej porównywarki finansowej. Dzięki niej szybko i skutecznie podejmiesz właściwą decyzję!

  • Aktualności